tisdag 11 mars 2014

Första försöket

När man syr små kläder kan man ju sy in små storlekslappar men de jag har hittat har antingen varit stora (och därmed lite klumpiga att ha i nacken) eller för små (och därmed svåra att sy fast på ett snyggt och effektivt sätt) så det blir sällan av att jag sätter fast några. Nu har jag dock sett att en del gör tryck istället för lappar och jag har och designat en egen storleksmärkning i vinyl som jag stryker fast. Den är utskuren med Cameon och det känns knappt att den finns där så detta känns bättre att ha i nacken än en kliande lapp. Jag har lite pill kvar utseendemässigt, bland annat har jag adderat morrhår så det blir mer katt och mindre uggla över det hela. Annars är jag faktiskt rätt nöjd med mitt första försök!

6 kommentarer:

Liten tös sa...

Så himla smart! Tänk vad mycket bra du kan göra med din maskin!

Mia sa...

Men så snygg! Mer tips om den där Cameon. Måste köpa mig en.

Monkan sa...

Åh, jag hade en extremt störande och kliande lapp i nacken härom dagen. Du råkar inte ha vägarna förbi och kan fixa mina kläder? :) Och vilka söta små kläder du sytt, overlockat förmodar jag. Lejon-elefant-girafftyget är ju helt gudomligt gulligt!

Nix pix, ingen overlock eller ens vanlig sicksack i mobilfodral eller väskinredning, bara raksömmar. Har ett tröjprojekt på gång nu som ska inkludera lite overlock, försöker få till fåll på ärmarna men det går bara inte! Inte som jag har tänkt det, med flatlock. Alltså, jag har kört med testlappar så jag har inte kvaddat tröjan, men jag får nog gå över till att testa med tvillingnålen istället.

Susanne sa...

Otroligt smart! Och fint!

Jo sa...

Liten tös: Ja, visst är den bra? Jag är helt kär den och det enda som stör är att jag inte har så mycket tid för den som jag skulle önska! :)

Mia: Jag kan helt klart rekommendera den om du har "pengar över". Den går att använda till så himla mycket. Jag har ju bara skrapat på ytan!

Monkan: Jag har inte testat flatlocken något, har faktiskt bara kört med tvillingnål eller coverpron. Jag borde verkligen ta tag i mina overlocker och utforska dem mer. Det är bara det där med tiiiid!
Och ja, djurtyget är ljuvligt, jag är barnsligt förtjust i det! :D

Susanne: Jag kan ju tyvärr inte ta åt mig äran av idén, den finns ju i massa tröjor, men jag känner mig lite smart ändå! :)

devil jiang sa...

Expect gold prices replica rolex to remain high throughout the summer because of the lousy economic news. This should continue replica handbags boosting gold mining stocks for the foreseeable future.