måndag 31 mars 2014

Höns?

Alltså, det här med höns...  De är ju så söta och det vore ju mysigt att kunna få fram egna ägg. Varje gång jag ser höns så tänker jag bara på det där mysiga och inte ens gödselbiten oroar mig längre (det går ju åt i trädgården till odlingarna ändå!). I helgen var vi på trädgårdsmässa här i Borås och utanför entrén hade det ställt upp ett superfint litet hönshus som jag blev alldeles kär i. Som tur är, så besinnade jag mig även denna gång och tänkte på ohyra och annat negativt. För att inte tala om jobbet med att få någon att ta hand om hönsen under den tid vi tillbringar i Rucklet... Men visst var de söta?


3 kommentarer:

BrittaSM sa...

Klart ni ska skaffa höns!! Det är jättetrevligt! :) Ta med den till Rucklet vetja och skaffa en härdig lantras så minimerar ni riskerna för sjukdomar. Välkommen till oss och kolla in våra tokhöns!
/Britta

Jo sa...

Britta: Det vore verkligen jättemysigt! Det värsta är ju att vi behöver få plats med både katter och barn utöver de där hönsen. För tanken har ju slagit oss att ta med hönsen ut! :)

Mmm, vi får suga lite på den karamellen. Det lär sluta med höns på ett eller annat sätt!

devil jiang sa...

Instead of derivatives, JPMorgan would own the iron replica handbags ore and coking coal directly, Kabel said. He said the move is designed to give the bank more replica wathces knowledge of the markets. Kabel also said that some of his bank's customers, such as hedge funds, are more interested in coal gucci replica and iron ore as commodities. JPMorgan already trades steel and thermal coal.