onsdag 12 mars 2014

Nyfunnen egentid

Nu när jag jobbar och därmed pendlar mellan Borås och Göteborg blir det ju en hel del restid. Tidigare åkte J och jag bil ihop eftersom vi båda jobbade inne i centrala Göteborg, men nu blir det kollektivtrafik för min del. Det blir på tok för dyrt (både ekonomiskt och miljömässigt) att köra ensam i egen bil så det blir buss under ca 2,5 timmar varje dag. Efter att ha varit hemma med Ullharen måste jag dock säga att det (än så länge) är ganska skönt med två timmar helt för mig själv. Jag är ju såklart inte ensam på bussen men det är ingen som direkt pockar på min uppmärksamhet. Det är helt okej att sova, stirra ut genom fönstret eller virka. Och det är inte så himla gott om den där "bara-vara"-tiden så att pendla är faktiskt inte helt fel!

4 kommentarer:

Mrs E sa...

Jag upplevde samma sak i början när jag började pendla efter mammaledigheten :-) Hoppas det håller i sig.

Liten tös sa...

Jag älskar mina bussresor, tycker de är alldeles för korta bara. Men så skönt att inte kunna göra mer än bara koppla av!

Jo sa...

Mrs E: Ja, det hoppas jag med, annars blir det ju lite trist för jag kommer ju inte ifrån resorna hur jag än vänder på det.

Liten tös: Mina är rätt lagom ur den synvinkeln, jag hinner till och med få ut nåt av sömnen! :)

devil jiang sa...

This could make Ivanhoe a good long-term buy hermes outlet because it has demonstrated its ability to successfully develop productive mines. It could also boost Rio Tinto's replica handbags stock value by giving the company another successful Australian copper producer.