måndag 10 mars 2014

Nysytt!



Jag har lyckats sno åt mig lite sytid och knåpat ihop lite kläder till Ullharen. Han växer ju så det knakar så det är dags att fylla på garderoben igen. Denna gång sydde jag ett par bodysar (hur böjer man egentligen body på svenska?) och testade även ett nytt byxmönster (från Ottobre). Efter lite justeringar har jag fått till ett mönster som går ruggigt snabbt att både klippa ut och sy. Det är ju rätt bra att det går snabbt att sy när man inte har så långa stunder vid maskinen.

7 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Snygga. Speciellt bodysarna. :-)

Liten tös sa...

Fina! Tuffa getingbrallor!
Vad har Ullharen för storlek nu då?
Jag tror jag säger en body och fler bodys...
Jag tror jag har sytt Es sista body. Han är en riktig knölkorv vid blöjbyten och då är tröjor bättre, men jag gillar inte riktigt att de åker upp och blottar magen. Den blir ju så kall!

Jo sa...

Miss UD: Tack! :)

Liten Tös: Tack! :) Getingbrallorna (eller Elfborgsbrallorna om man så vill.. ) är av mjuk velour och jättemysiga. Nästan så jag vill ha ett par själv! Ullharen har stl 80 nu och är fortfarande hanterbar vid bytena så vi fortsätter med body så länge det går. Han är ju inte still en minut så tröjor hamnar ju upp under armhålorna och blottar magen när han meckar runt på golvet osv. Så det blir nog 80 ut så får vi se hur det är när han ska gå upp en storlek. :)

Mrs E sa...

Åh så fina, fasiken vad kul att kunna sy själv, och kul för Ullharen att ha exklusiva kläder som bara han har :-)

Liten tös sa...

Haha Elfsborg så klart! Tuffa som bara den iaf!

Jo sa...

Mrs E: Ja, det är kul att kunna sy. Nu har jag ju hamstrat tyg länge så jag behöver ju inte köpa något, utan har allt hemma, det känns lyxigt. Sen är det ju rätt många som syr själv så det är ju inte exklusivt så, men kanske inte heller lika vanligt som Lindex eller andra kedjor heller.

Liten tös: Hehe, ja, nu är vi ju inte vansinnigt fotbollsintresserade, men alltid retar det någon! ;)

devil jiang sa...

Description of beard tongue: P. heterophyllis hermes outlet is a shrub that grows up to 2 feet tall. A native of California, it has many flowers of fendi outlet dark blue, purple, or lilac. The long, narrow flowers are slightly over 1 inch long.