torsdag 13 mars 2014

Sjukt peppad!

Igår var det ju alldeles strålande vårväder här och vad passar då bättre än att peppa odlingslusten med en kurs i Köksträdgårdsodling? Det är duktiga Linda som håller i en studiecirkel som jag och en kollega går på tillsammans med sju (?) andra odlingssugna tjejer och det var så himla mysigt att sitta och grotta ner sig i pallkrageodling och annat trädgårdssnack. Jag var verkligen full av odlingsenergi när jag åkte därifrån.

Nu verkar det som att det ska bli kasst väder i helgen, men lite kanske man hinner gräva och fixa ute i trädgården? Om inte annat kan vi ju i alla fall sitta inomhus och planera vad och hur vi vill odla framöver, och det är ju inte helt fel, det heller!

4 kommentarer:

Fröken Fräken sa...

Det påstås kunna bli minusgrader och snö här i helgen, men det tänker jag på inga villkors vis tillåta! Jag har ju precis börjat dra upp odlingsplaner också, det blir nog att gräva upp de stackars jordgubbarsplantorna igen för att plantera om i pallkragar i hopp om att det ska bli lättare att rensa, plocka och undvika sniglar..

Mrs E sa...

Jag vill också bli peppad och börja bry mig, planera och fixa. Ja ja, något år kanske...

Jo sa...

Frk Fräken: Jadu, de där sniglarna är något man kommer att få slåss mer och mer mot. Att odla i pallkragar är en bra grej! Minusgrader, däremot, är ingen bra grej!

Mrs E: Det är en bra grej med trädgård: Man behöver inte ha bråttom, den finns kvar år efter år! :) Så ta du det ett annat år, den finns kvar!

devil jiang sa...

Ivanhoe Starts Shipping Copper and Gold from New rolex replica Mine
Ivanhoe Mines Limited (IVN) has started shipping copper and gold concentrate from rolex submariner replica its Osborne mine in Northwestern Queensland. The mine is operated by louis vuitton outlet Ivanhoe Australia, which is 59% owned by Rio Tinto.