fredag 30 maj 2014

Den nya köksträdgården, del 2

Nu börjar det arta sig i nya köksträdgården. Utöver tidigare nämnda lökar och jordärtskockor har det nu kommit ner broccoli, majrovor, majs, sockerärter, rödbetor och spenat. Rödbetorna är köpta på utförsäljningen som Stora Katrinelunds landeri hade i onsdags. Jag fick tipset av Linda som går sin utbildning där och det var tur, för jag hittade massa fina växter och gick loss totalt hos dem!
Jag har även sått rödbetor, men med tanke på att jag sällan lyckas med dem, tänker jag att med tre köpeplantor får vi i alla fall tre stycken rödbetor! Vi byggde en liten spalje för ärterna att klättra på och broccolin får bo under fiberduk så att det inte kommer några kålfjärilar och äter upp dem för oss.


Vi har dessutom ytterligare sju pallkragar som ska fyllas med jord och plantor av olika slag så det lär bli fler inlägg om detta!

2 kommentarer:

Mrs E sa...

Underbart!

Jo sa...

Mrs E: Ja, vi är grymt nöjda och förhoppningsfulla inför kommande skördar! :)