lördag 24 maj 2014

Trädgårdslyx

Nu är det snart tre år sedan vi flyttade till hus-huset och fick en stor "vanlig" trädgård, dvs en som man inte bara är i varannan helg, i bästa fall varje. Vi gillar ju verkligen det här med trädgård och odling och har tillbringat mer tid med att greja utomhus än inomhus men jag har fortfarande inte vant mig vid det enorma överflöd av liljekonvaljer som omger huset så här års. När man sticker näsan utanför dörren är luften tung av liljekonvaljdoft. Vi kan plocka in bukett efter bukett och det finns ändå väldigt många kvar ute. Det är trädgårdslyx för mig!
Just den här fina buketten som jag plockade in igår är till min pappa, även om han inte får den live! <3>


4 kommentarer:

yllet sa...

Tjusigt!! Jag ska gå på jakt sen tror jag. Det är så regnsjukt här nu.
Plus hockey på tv. Hehe. :)

Jo sa...

Yllet: Regnsjukt? :)

yllet sa...

alltså. just då åskade det och kom lite regn. precis just då. det gick över. med råge!

Miss Upsey Daisy sa...

Fin bukett till pappa.