onsdag 18 juni 2014

Blompiff

Såhär i kalastider (eller rättare sagt inställda kalas-tider) är det en väldigt stor fördel med att ha en trädgård som inte bara innehåller välvårdade rabatter, utan även lite ogräs och blandade ängsblommor på ett par ovårdade och rufsiga ställen. Då kan man nämlligen plocka sig ett antal stökiga buketter att pynta kalaset med. Ogräs, kanske ni tänker nu, vad tänker hon då plocka in? Jo, jag gillar faktiskt kirskålens blommor. Särskilt ihop med pionerna, de passar bra med de svulstiga blommorna!

Schersminbuketten är inte särskilt snygg, men den är där enkom för dessljuvliga doft. Den kan man verkligen inte få nog av!

3 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Fina blommar till fina Ullharens kalas.. Vet hur det känns att få ettårs kalaset inställt :-(

Jo sa...

Miss UD: Mm, det är ju sådär. Vi slapp kräks, men har i gengäld ihållande sjukdom. Vi hoppas på superbra tvåårskalas istället! :)

Monkan sa...

Härliga blommor och jag håller med om att schersmin (ett namn som jag lärde mig av mamma igår) doftar heeelt underbart. Jag tycker inte att buketten ser tråkig ut men däremot har de blommorna ett annat minus, upptäckte jag igår när jag stoppade in näsan bland blommorna hemma hos mamma och pappa... Iiiiih, massa svarta löss!!! Kanske bara där och på deras buske, men efter detta så sniffar jag helst på avstånd...
Lekdräkten är supersöt och ser ut att passa kanon på en supersöt liten herre, och en söm i bak för rumpan, det ska jag tänka på är jag ger mig på att sy mig ett par byxor ;) Håller med om att man inte vill slösa med "fintyg", och därför testade jag ett mönster genom att sy i gardintyg :) blev nöjd med resultatet, särskilt som mönstret/beskrivningen var på tyska... Nu letar jag passande fintyg att sy fler och blandade varianter av.