lördag 7 juni 2014

Nysytt!

Förra veckan fick jag faktiskt till lite sytid och knåpade ihop en sk lekdräkt till Ullharen. Den blev rätt rymlig och mysig för honom så det verkade som att han trivdes i den och det blir nog fler framöver. Som vanligt testar jag i randigt tyg för det är det jag har mest av och det är lättast att skaffa mer av. Jag vill inte riktigt "slösa" på mina mönstrade fintyger utifall att modellen är dålig så det blir oftast så att jag syr i randigt. Men jag har ju cirka hundra meter tyg att sy av så jag borde nog släppa på den där "spara"-spärren... Nu är dock tygerna hamstrade under många år så samlingen är inte ett resultat av den köphetsen som ofta råder i olika sygrupper! :)  
Just denna modell hade söm mitt bak för att få till en bra "rumpa" med plats för blöjan, men jag ska testa att sy en utan sen och se hur det funkar.

5 kommentarer:

yllet sa...

snygg! det där sparandet av tyger.. akta så han inte växer från dem.
sign, snåljåp i öschtergötland.

Jo sa...

Yllet: Jag veeeeet! Då sitter jag där och har sytt upp allt det snygga randiga som passar i alla åldrar...
Jag har som mission att sy en massa nu i sommar och då ska jag minsann beta av det där lagret. Det är ju för hans skull jag har hamstrat i alla år!

Mrs E sa...

Vad kul att vara så händig, roligt för både dig och honom att ha unika kläder som blir som man vill ha dem!

Liw /finalyan sa...

så duktigt av dig!

Liten tös sa...

Ser skön ut, den kommer Ullharen trivas bra i under varma sommardagar!
Jag är också bra på att spara till ett senare tillfälle. Köper en massa testtyg som komplement när jag köper fintyg. Sen syr jag bara av testtygen...
Just nu hinner jag inte sy alls. Massor på både jobb och hemma att fixa, jag som tänkte sy jordgubbskläder till midsommar....