lördag 28 juni 2014

Skördandet har börjat!

Det har varit lite tyst här på bloggen den sista tiden, Ullharen har varit sjuk och det har varit allmänt rörigt med midsommar och en tidvis sjuk liten kille. Nu verkar det dock ha lagt sig och jag kan förhoppningsvis börja använda föräldraledigheten/semestern på rätt sätt, dvs njuta av sommaren och kunna göra lite roliga saker med Ullharen.
Vi har i alla fall lyckats börja skörda lite av våra odlade grönsaker. Ett par gurkor och rätt många rädisor har vi plockat upp och de har smakat väldigt gott. Ser fram emot att kunna skörda ännu mer framöver!

 

3 kommentarer:

yllet sa...

Wow!! Jag har inte sått något ätbart igår. Eller jag satte frön som inte tog sig och förra året åt mördarsniglar/rådjur/myror upp ALLT. :(
Men vi har fina blommor i krukor i år.

yllet sa...

PS, skönt att UH är piggare!!

Monkan sa...

Grattis till gurkor :) Jag kan inte riktigt fatta att de redan är färdiga, hos mina föräldrar var de knappt synbara förra helgen. Bordet är helt underbart :)