söndag 14 september 2014

Oväntat besök

När jag stod nere i tvättstugan igår såg jag något i ögonvrån. Vad var det där? Var det en....orm? Jajamen, visst var det en liten orm! En liten, liten snok som på något sätt lyckats ta sig in i källaren. Under tiden som jag sprang upp och hämtade J, hann dock den lilla rackaren smita undan så J frågade om jag verkligen hade sett rätt.
Han blev emellertid varse om att vi hade en liten gäst när han gick ner en stund senare och lyckades faktiskt fånga in den. Den var inte större än ett skosnöre så jag var inte rädd för den, men jag är väldigt glad att vi fångade den. Jag hade inte velat hitta den senare i vinter och då eventuellt möta en orm av storlek boaorm!

6 kommentarer:

Mrs E sa...

Skönt att ni fick ut den :-)

Monkan sa...

Skosnöre??? Jag tycker den ser GIGANTISK ut!!! En boaorm, helt klart! :)

Miss Upsey Daisy sa...

Vad kan mer finnas i källaren...

*moahahaha*

Petra / Popetotrora sa...

Huh!!

Men trevlig helg i ormnästet! ;)

Susanne sa...

HURRA för dig! Du vann i min tävling! Följ länken!
KRAM och HURRA!

Maria Guttman sa...

Bra att ni fångade den. Alla kräldjur är fridlysta i Sverige och vi behöver dom små rackarna, dom äter ju möss, och tro mig heller en orm i källaren än 10 möss !!!