tisdag 7 oktober 2014

Ruckelfunderingar

I helgen var det dags för ruckel igen. Vi har ju ett hyfsat stort hus (80 m2 har det stått någonstans), men vi har a) sjukt många saker och b) dåliga förvaringslösningar.  Jag gillar verkligen sådana där bilder man kan se på  t ex Pinterest där det är fina öppna hyllor med snygga prylar uppställda lite sådär nonchalant som om de bara råkade hamna där. Men det är ju stört omöjligt att ha sådana hyllor ute i rucklet, det är ju så himla mycket vi ska få plats med! Ibland råkar jag dock skärma av kaoset och bara kika på en liten solbelyst del och då känner jag mig rätt nöjd.
Men hur är det egentligen med de som har sådär fina hyllor, har de ett grymt bra förvaringssystem eller är det kaos utanför deras bilder också? Någon som läser detta kanske har svar?

3 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag tänker ofta att det är sååå fint och sedan tänker jag på hur man ska städa och då vill jag ha det rent och enkelt igen...

I mitt huvud sa...

Hmm... Om jag nu nån gång lyckas få till en sån fin bild så kan jag säga att det är b a r a den yta på bilden som syns som är så fin.....

Jo sa...

Miss UD: Ja, det är ju nästa aspekt av det hela... Svårstädat lär det ju vara. Men snyggt är det!

I mitt huvud: Det är ju lite det jag hoppas på! ;)