onsdag 8 oktober 2014

Tröst och list

I förrgår när jag var på väg hem med bussen frågade busschauffören om det var någon som skulle gå av vid vår hållplats, varvid vi var tre stycken som sa ja. Då svarade han: "Vad synd, annars hade vi kunnat köra en annan väg och slippa köerna vid vägarbetet längre fram!"  Detta fick såklart till följd att en hel buss satt och blängde på oss för att bussen blev över en halvtimme sen. Jag blev lite irriterad och ringde Västtrafik och frågade om bussen skulle gå förbi vår hållplats imorgon (läs igår) och de sa ja. Bussen kom på morgonen, men när jag skulle åka hem stod det på hemsidan att hållplatsen var tillfälligt inställd. Eftersom vi bor en bit utanför stan (ca 4 km) och denna buss är enda möjligheten att ta sig hem, fick jag mig en högst ofrivillig spontan promenad hem i regnet och mörkret. 
För att undvika att riskera att bli sen till morgonmötet med beställaren jag skulle på imorse, tog jag en tidigare buss än vanligt, vilket innebar att jag kom in till Göteborg 50 minuter innan mötet. Då kompenserade jag det tråkiga med att ta en god kopp cappuccino på café och mysa lite. Gillar morgonmyset, men ogillar Västtrafiks lynniga beteende!

När jag kom tillbaka till kontoret fick jag för 100:e gången påbörja letandet efter min anonyma svarta temugg som hade fått fötter. Trots att den inte alls är lik företagsmuggarna verkar det som att det är helt okej för random person på vårt kontor med 16 våningar att ta med sig muggen från vår diskmaskin och använda den. Jag har liksom tröttnat på det, så jag köpte mig en ny mugg. Den kan väl ändå ingen tro hör till företaget? Och den passar ju mig som handen i handsken, Crazy Cat Lady som jag är!

1 kommentar:

Miss Upsey Daisy sa...

Hundra poäng till kattmuggen!

Mvh en annan crazy cat lady