söndag 9 november 2014

Loppisfynd

När jag var liten älskade jag att leka med Lego och min kärlek till dessa klossar har egentligen aldrig svalnat. Därför blir jag lite extra nöjd och glad över denna veckas loppisfynd via en Facebookgrupp: En polisstation i "smålego" och en stor duplosats med ett zoo, bägge två för runt 600 kronor!
Polisstationen bestod av nästan 800 bitar och innan jag fick tipset av min bror att kika på sista sidan av instruktionerna och se vilka bitar som ingår, höll jag på en timme med att bygga en enda bil. (Instruktionerna finns som tur är att ladda ner på nätet!) Ullharen är ju fortfarande för liten för smålego, men jag var ju tvungen att kolla om alla bitar fanns kvar.

  
Han är dock inte för liten för duplo och blev väldigt glad över "Stora zoo" och har sprungit runt med djuren hela dagen idag! Loppis är verkligen en toppenbra grej! 

2 kommentarer:

Mrs E sa...

Åh vad härligt med bra fynd!

lisakristin sa...

Så bra fynd!