torsdag 11 december 2014

Första snön

... i dubbel bemärkelse. Det var förvisso snö förra året också, men Ullharen var inte så medveten då. I morse däremot var han väldigt medveten om snön utanför och hängde i fönstret och tjattrade osammanhängande ända tills vi gick ut. Väl ute var han väldigt fascinerad av fotspår i snön och påminde lite om Nalle Puh som jagar Jagularen (var det va?)
Det är tur att han gillar att vara ute eftersom han ska börja på Ur och skur-förskola. Detta i sin tur, är tur för mamman som inte är vansinnigt förtjust i att hänga utomhus i regn och kyla. Ullharen lär få sin ute-dos på förskolan och vi kan sen mysa inomhus efteråt med gott samvete . Win-win kallas det visst!


6 kommentarer:

yllet sa...

åh vad mysigt!! älskar snö. Och ur och skur dagis är nog himla smart!

About Alice sa...

Ingen snö här än. Ska bli kul att se hur hon reagerar... :-)

Mrs E sa...

Oj, det var rejält med snö, här nere blåser det mest. Men det är klart, vi bor väl typ en timma bort :-p

LINDA sa...

Det är så fint och härligt med snön, även om regnet just nu har börjat vräka ner här hos mig. Jag kanske ska gå ut och ur- och skura mig. Nu när mina sanatorieplaner gick i stöpet så funderar jag på om det är torrt i växthuset. Kan ju värma upp lite med kaminen och mysa där inne en stund. Eller så är det bara besvärligt att dra ut alla sakerna. Men jag längtar något vansinnigt efter frisk luft. Instämmer med ullharen - det är roligt med spåren i snön och att se vilka som hälsat på under natten :D

Kram
//Linda

Liten tös sa...

Så mysigt med snö! Vi hade snö en dag i november, det var poppis! Fick även snö i fredags kväll men vi fick för oss att åka till Stockholm i helgen och när vi kom hem var det inte mycket kvar - fail!
A:s förra förskola var nästan en ur och skur, den riktiga ur och skur la ner när denna öppnade så de var ute massor men inte jämt. Det var kanon! Nu är de inte ute lika mycket men när vi väl hämtar är de så trötta att de ändå inte tjatar och på helgen vill de vara ute iaf :) Jag är gärna ute, men bara jag får vara inne och göra allt jag skjutit på under veckan :) Vilket oftast innebär att jag helst är inne :)

Jo sa...

Yllet: Ja, jag tror också det! Mammahjärtat kommer väl att få snöre både en och två gånger eftersom lekytan är allt annat än säkerhetsanpassad som andra förskolor är. Ullharen kommer att stortrivas, det är vi övertygade om! :)

About Alice: Ja, nu borde det väl vara dags för lite snö, va? Finns det hem-hemma annars?

Mrs E: Det kan ju skilja galet mycket. Ibland är det snö här men inte inne i Borås...

Linda: Kamin i växthuset: Det vore nåt! Vårt är fortfarande ostädat så vi kommer knappt in. Kanske vi hinner städa under julhelgen? :)

Liten tös: Jo, jag kan också vara ute men vill gärna göra "mina" saker inne också. Plus städa och annat. Då väljer jag helst bort regnrusket som vi har dragits med så länge nu!