söndag 21 december 2014

Lite julpynt

Som jag brukar skriva ungefär så här års: Jag är inte så mycket för att julpynta för tidigt. Jag vet att många älskar julen och tjuvstartar med granar och hyacinter redan i november,  men det är inte min grej. Det beror till största delen på att jag tröttnar så fort och skulle jag gå All In redan i november, skulle jag vara färdig att hiva ut allt lagom till Lucia.  Adventsstjärnor och adventsstake brukar komma upp runt första advent, men den stora granen kommer in tidigast ett par dagar före julafton. I år bidde det ingen adventsstake, men väl en liten minigran som Ullharen och jag hämtade in från tomten. Ibland är det bra att man inte rensar sly vid skogsbrynet!
Granen och en liten julby som jag fick av en gammal kollega för länge sen, hamnade på skänken i köket och Ullharen är väldigt förtjust i bägge sakerna. Julbyns lampor kan skiftas mellan mys-ljus och ett hysteriskt blinkande som riskerar att ge en psyk-bryt om man sitter nära en längre stund. Gissa vilken inställning Ullharen föredrar och likt Linus på linjen läxar upp en för, om man skulle råka byta?

4 kommentarer:

Mrs E sa...

Väldigt fint!

About Alice sa...

Och vidare rapport från hemmet är att julgranen faktiskt får vara ... ???? Hon vi tittar på hästen som hänger där och that is.


Det här får jag väl äta upp snart. ;-)

Fröken Fräken sa...

Du får vara glad över att den inte spelar olika melodier också den där julbyn.. jag minns ett lasergevär som min bror fick en jul..!!
En riktigt god jul till er!

Monkan sa...

Söt gran och härligt med julkulorna i så många olika färger. Jag har inte så mycket julpynt så jag tar fram allt när jag tar fram adventsbelysningen, för att slippa springa ner i förrådet flera gånger.