tisdag 9 december 2014

Pepperkakspremiär

Jag är föräldraledig igen med Ullharen under december fram till att han har skolats in på förskolan, vilket han börjat med i mitten av januari. -Åh, hemma med Ullharen under december, då kan ni ju baka och julpyssla, brukar vara reaktionen från folk när jag har sagt att jag ska vara hemma igen. -Mm, visst,  om det vore ett annat barn kanske,  brukar mitt svar bli. Ullharen är glad, påhittig men oerhört livlig, så julpyssla? Not so much.

Idag gjorde vi dock ett försök att baka, Ullharen och jag.  Det gick över förväntan. Ullharen åt deg, kastade mjöl och var allmänt glad.  Jag försökte få till ett par pepparkakor och lyckades skrapa ihop ett par stycken, men det var ju ingen idyll direkt. Det var dock kul så vi får testa igen! På tisdag ska vi baka med kompisarna föräldragruppen, får se hur det går!

2 kommentarer:

Mrs E sa...

Jag vet, baka med små barn är ju... äh... underbart, mysigt och åh så lätt. Typ. Sure. Men det är kul att försöka iaf :-) De ser fina ut, era djur.

About Alice sa...

Vi försökte baka i söndags. Inte riktigt 100% mys men ändå...