lördag 20 december 2014

Perfekt kombination?

När jag var liten lekte jag väldigt mycket med Lego och kan väl inte säga att jag har släppt det riktigt.  Under de senaste åren har jag köpt Lego - julkalender och så även i år. Jag hade dock tröttnat lite på "arga bovar" som har funnits i se senaste och valde därför en kalender med Lego Friends i år och blev glatt överraskad!  Det är ju en suverän kombination mellan lego och dockskåp (som jag också lekte mycket med som barn)! Att bygga egna möbler och fiffa, det var ju en av de roligaste sakerna med dockskåp!
Jag önskar att det fanns när jag var liten. Fast då hade förmodligen min bror satt flames på katten istället för rosett, precis som J gjorde idag...
Jag får nog köpa mer Friends - Lego så vi kan kompensera allt det grabbiga i vanligt Lego till Ullharen! :)
På tal om dockskåp... När jag var hemma hos mina föräldrar sist, fick jag med mig mitt dockskåp hem. Jag gillade som sagt att gör egna saker till dockskåpet och hade gjort egna LP-skivor. Man ser ju vilka musikaliska preferenser jag hade då... och att jag kommer från Norrköping, jag skrattade gott när jag insåg vad jag hade skrivit på skivan längst upp till höger...

1 kommentar:

lisakristin sa...

Jag gillar också att blanda med Friends-legot, synd bara att de inte riktigt passar i tex legostolar, de kan inte sitta likadant som ursprungslego. Däremot klär de i bov-mössorna!