söndag 25 januari 2015

Sjukstuga

Jahapp, då var vi krassliga igen. Det är svårt att avgöra om det är förskolebaciller eller om det är "tillbaka i kontorslandskaps-baciller". Ullharen är snorig, men till skillnad från mig är han piggelin och röjer järnet. Jag vill mest dra täcket över huvudet och sova.
För att pigga upp oss gjorde vi amerikanska pannkakor till brunch och vitaminboostade med massa frukt och bär.
Sen skickade jag ut Ullharen och J i trädgården och virkade färdigt rådjurshuvudet till Ullharen rum. Nu ska vi bara få lite energi till att tapetsera rummet också...

3 kommentarer:

About Alice sa...

Vilken enorm tur att J inte är sjuk.

Liten tös sa...

Så segt när de sjuka barnen är pigga! Framför allt när man själv inte är pigg! Hoppas ni mår bättre nu!

Liten tös sa...

Just det; så himla sött huvud! Har sett så mycket fint att virka men nej, jag har inte tid med det! Krävs i så fall busspendling till jobbet. Fast då skulle jag läsa alla böcker som jag inte hinner nu. Så nej, inget virkande!