tisdag 27 januari 2015

Soffläge

Det har varit soffläge här hemma ett par dagar nu. Jag vet inte om det är Ullharen "Börja på förskola"-baciller eller mina "Börja jobba i kontorslandskap"-baciller, men Ullharen är pigg så det lutar åt att det är kontorsbaciller.
Den enda ljuspunkten i det hela är att det är i en ny soffa jag ligger och kurerar mig. Vi har nämligen fått tummen ur och köpt oss en ny soffa. Den förra soffan bytte jag till mig mot en skurhink när jag skulle flytta hemifrån -1996. Det var min mammas arbetskamrats mamma som ville byta ut sin 60 - tals soffa mot en hink med moppurvridare efter att ha knäskurat i hela sitt liv. Den har sedan klätts om minst fyra gånger, varit med om åtskilliga fester, tjänat som sängplats åt gäster (bäddsoffa) och hängt med i SJU flyttlass, så det känns som om den har gjort sitt! Det var bara att den där tummen satt väldigt hårt innan den kom ur. Nu ska dock Ikea sluta sälja soffan Karlstad, så vi var tvungna att göra slag i saken.
Tyvärr är den inte särskilt presentabel just nu, så jag får nöja mig med att visa den ur sofflägesvinkel så länge!

4 kommentarer:

millandante sa...

Vilket härligt inlägg:) Vilken resa din soffa har gjort!

Tack för upplysningen att Ikea tar bort sin Karlstad... har funderat på en nämnligen...

Kram Milla

About Alice sa...

Vi har också Karlstad. Hoppas du kryar på dig...

Hem och Lycka sa...

Å, Karlstad som är så fin!

Tack rara du för din fina kommentar hos mig! kram Mia

Jo sa...

MillaAndante: Det kanske är tur att den utgår så vi kunde få tummen ur! 😊

About Alice: Det är en bra soffa den där Karlstad!

Hem och Lycka: Ja, det kommer att bli bra med Karlstad, den passar in! 😊