lördag 3 januari 2015

Trädgårdsåret 2015 har börjat!

Igår kikade jag på våra purjolökar som vi frösådde och som faktiskt hann tjocka till sig lite. Det är första gången som de blir tjockare än blyertspennor så det var en liten seger att de tog sig. Ända till rådjuren kom och knaprade av dem, dvs...  Suck.
Men, men på't igen! Igår tog jag fram en stor bibba böcker och började fundera lite på vad som ska odlas i år. Det ser ut som om det bara är grönsaker på gång, men jag plockade även fram boken  "Villaträdgårdens historia", den ska inspirera till en trädgård som passar vårt hus från 1929. Vi går mot ett spännande trädgårdsår och vi får se hur långt vi kommer i år!

3 kommentarer:

lisakristin sa...

Heja! Själv har jag formulerat tanken 'gurkört' , längre än så har jag inte kommit.

Slow-Eva sa...

Åh vad härligt att få börja tänka trädgård igen !

About Alice sa...

Tror det kommer bli strålande... Både hemma och rucklet. :)